Som automatiseringekspert planlegger og utformer vi logistikksystemer skreddersydd for dine behov, slik at du kan øke effektiviteten på lageret ditt.
Automatisering kan være veien til økt effektivisering og fleksibilitet på lageret. Men ikke alle automatiseringsløsninger fører nødvendigvis til økt lønnsomhet. Det viktigste er et system som er individuelt tilpasset dine behov og som sømløst føyer seg inn i dine lageromgivelser. Våre eksperter på området forklarer hva som er viktig for å lykkes med et automatiseringsprosjekt.
Som totalentreprenør går vi veien sammen med deg, trinn for trinn, mot en fleksibel automatiseringsløsning. Prosessen er oversiktlig og pålitelig og blir gjennomført med mange års erfaring innen automatisering av internlogistikkprosesser i ulike bransjer.
Automatisering starter med å lytte
Første trinn for å finne optimal automatiseringsgrad, er å analysere hvordan material- og informasjonsflyten fungerer på ditt lager. Ved hjelp av ulike verktøy, som materialflytanalyser, systemvisualisering eller DAK-layout, synliggjør vi hvordan lageret fungerer i dag og hvilke optimaliseringer som er mulige. I neste fase, grovplanleggingsfasen, skisserer vi ulike løsningsvarianter og evaluerer dem fra et driftsøkonomisk perspektiv. Målet er å hente ut maksimal effektivitet og fleksibilitet for dine prosesser. Etter at den optimale løsningen er bestemt, begynner detaljprosjekteringen. Vi visualiserer de fremtidige prosessene, beregner det nødvendige budsjettet og setter opp en tidsplan for gjennomføringen. Her fokuserer vi ikke bare på den aktuelle ytelsen av dine internlogistikkprosesser, men også de langsiktige. For at anlegget skal være så fleksibelt som mulig, legger vi inn i planen at lageret ditt skal være mulig å utvide og tilpasningsdyktig.
Fra analyse til suksess
Som totalentreprenør gir vi deg en fast kontaktperson som koordinerer de ulike faggruppene i prosjektet og som holder oversikten. Vi har lang erfaring med prosjektstyring og sørger for en effektiv fremgang og en nøyaktig realisering av hvert trinn i prosessen. Gjennom tett samarbeid og regelmessige prosjektmøter med alle deltakere, garanterer vi en optimal, oversiktlig og trygg informasjonsflyt gjennom hele prosjektet – helt frem til overlevering.
Vi vil at ditt nye automatiserte anlegg skal yte på høyt nivå, i lang tid. Derfor bistår vi også etter prosjektavslutningen med service og support. Med et finmasket servicenettverk og egen support-hotline er vi alltid i nærheten og klare til å hjelpe deg hvis du trenger oss. Våre 80 serviceteknikere utfører kompetent og pålitelig vedlikehold, kontroller og inspeksjoner, og de har med seg riktige reservedeler. Vår hjelpelinje for brukerstøtte er åpen 24/7. For at ditt automatiserte anlegg alltid skal være i produktiv drift, kurser vi også dine medarbeidere i effektiv og sikker betjening av anlegget.
Om det nå dreier seg om nye anlegg, modernisering eller utvidelse av bestående anlegg: med lang erfaring innen internlogistikk har vi allerede gitt råd om automatisering av prosessene til mange små, mellomstore og store bedrifter verden over. Som totalentreprenør har vi bistått dem gjennom hele prosjekttiden.
Les mer om prosjekter Jungheinrich har vært involvert i her:
Vi gir deg gjerne råd!
Send en uforpliktende forespørsel via skjema eller til systemer@jungheinrich.no