Bring Home Delivery har innredet et lager for spesialpaller i et tidligere skipsverft i Drammen. De skjeve gulvene i det gamle bygget krever tilpassede lagerløsninger. For å ivareta sikkerheten og utnytte lagringsplassen, har Jungheinrich Norge installert reoler med dobbel dybde og nettinghyller.
Kundene som besøker Bring for å hente kjøkkendeler bestilt på nett fra kjøkkenleverandørene IKEA og Epoq, er ofte uvitende om logistikken som ligger bak. Spesialpallene som leveres fra kjøkkenleverandørene har en standardbredde på 800 mm, med lengden varierer. Disse kan ikke brukes sammen med standard pallereoler. Det ujevne og gamle betonggulvet i det gamle skipsverftet gjorde det ekstra utfordrende å skape en sikker og effektiv lagerløsning.
Spesialpallene fra IKEA var ikke et helt ukjent fenomen for lager- og logistikkleverandøren Jungheinrich. Fra før har Bring Home Delivery avdelinger både i Larvik og Kristiansand, hvor spesialpallene fra kjøkkenprodusentene også er i bruk. Prosjektet i Drammen har likheter med tidligere prosjekter, men de spesielle forholdene har krevd spesifikke tilpasninger. "Selv om prosjekter med tilsvarende utfordringer har vært gjennomført for Bring i både Kristiansand og Larvik tidligere, vil det aldri kunne bli ren speiling", forklarer Børge B. Hestdahl som er prosjektleder for systemavdelingen i Jungheinrich.
Børge B. Hestdahl, prosjektleder for systemavdelingen i Jungheinrich:
«Reolløsningen som ble valgt i Drammen bygger på tidligere gode erfaring fra avdelingene i Kristiansand og Larvik. Reoler i dobbel dybde og med nettinghyller er svært godt egnet når paller har ulik lengde».
Totalt får Bring sin nye lagerløsning i Drammen hele 714 palleplasser i 5 meter høye reoler.
Det gamle bygget i Drammen har gitt noen utfordringer med sine skjeve gulv.
Glenn Terje Strømmen, prosjekt- og avdelingsleder hos Bring Home Delivery i Drammen:
«Jeg er imponert over montørenes innsats og bekrefter at det nøyaktige arbeidet har resultert i et trygt og funksjonelt reolanlegg».
For å sikre kontinuerlig sikkerhet og funksjonalitet på reolene, har Bring inngått en årlig avtale om reolkontroll med Jungheinrich.
Tommy S. Olsen, serviceleder i Jungheinrich:
«Ved å inngå en årlig avtale om reolkontroll, forebygger du både alvorlige ulykker og følgeskader. I tillegg trygger du de som jobber på lageret».
Våre lagerløsninger i Larvik, Kristiansand, og Drammen er basert på en felles modell med lokale tilpasninger. Effektivt samarbeid mellom system-, salgs- og serviceavdelingen internt i Jungheinrich er avgjørende for å sikre kundetilpassede løsninger.
Espen Fristad, salgskonsulent hos Jungheinrich Norge, er ansvarlig for å velge riktige truckmodeller til de ulike Bring-avdelingene. I Drammen har de en elektrisk motvektstruck av typen EFG 216k, en palletruck av typen ERE 225i samt flere jekketraller. Ekstra utstyr låner de fra Larvik ved behov. Flere trucker er bestilt og vil komme godt med når reolløsningen er operativ og fullastet med spesialpaller og framtidsdrømmer fra IKEA og Epoq.
Fra venstre: Espen Fristad, Tommy S. Olsen, Børge B. Hestdahl, Glenn Terje Strømmen
Tilpasset dine behov: Vi tilpasser lagerløsninger basert på dine spesifikke krav og lagerets utfordringer og utforming.
Lang erfaring: Vi har flere tiår med erfaring som vi bruker i hvert prosjekt for å sikre topp kvalitet og pålitelighet.
Fokus på sikkerhet: Våre løsninger prioriterer alltid sikkerheten til de ansatte og lagret gods.
Helhetlig tilnærming: Vi håndterer hele prosessen fra planlegging og installering til vedlikehold, for å sikre en problemfri og effektiv gjennomføring.
Kundetilfredshet: Vi setter kundens behov først, noe som sikrer høy tilfredshet gjennom hele prosjektet.
Ta kontakt med oss, så finner vi en løsning du garantert blir fornøyd med!
Project Manager Logistics Systems
boerge.hestdahl@jungheinrich.no
Telefon