Chatt deaktivert
Vi vil gjerne gi deg muligheten til å kontakte oss via chatt. På grunn av dine nåværende innstillinger for informasjonskapsler kan vi foreløpig ikke vise chatten.
Vennligst godta våre "Preferanse"-informasjonskapsler for å aktivere chattfunksjonen.
Jungheinrich: ledende på lageret
Produkter
Produkter
Batteri- og ladeteknologi
Jungheinrich: ledende på lageret
Jungheinrich: ledende på lageret
Jungheinrich: ledende på lageret
Våre løsninger for deg
Kundereferanser
Våre løsninger for deg
Våre løsninger for deg
Våre løsninger for deg
Litiumionteknologi fra Jungheinrich
Litiumionteknologi fra Jungheinrich
Våre løsninger for deg
Våre løsninger for deg
Våre løsninger for deg
Våre løsninger for deg
Jungheinrich: ledende på lageret
Om oss
Om oss
Om oss
Om oss
Følgende gjelder for alle POWERLiNE-trucker og pilotprosjekter i forbindelse med CO2-nøytral service fra Jungheinrich.
Utslippene fra POWERLiNE-truckene er grovt beregnet. Metallene og batterikomponentene er tatt med i beregningen da de til sammen utgjør over 90 % av materialet som danner gaffeltrucken. Den omtrentlige monteringstiden ble også tatt med i beregningen for å inkludere produksjonsprosessen.
Tilgjengelig informasjon inkluderte totalvekten til den aktuelle gaffeltrucken, stålet og støpejernet som utgjør trucken og batteriet, med hensyn til opprinnelsessted. I tillegg ble informasjon om sammensetningen av batteriet (for eksempel stål, ledninger/kobber og litiumionceller) samt batterikapasitet inkludert i beregningen.
Vi har grovt beregnet CO₂e-utslippene fra materialet, via transport og produksjon til våre kunders bestemmelsessteder ("cradle-to-customer"). For eksempel genererer skyvemasttrucken ETV 2i de høyeste utslippene, mens den lavtløftende palletrucken EJE 1i har de laveste utslippene.
De beregnede verdiene inkluderer en maksimalt omfattende sikkerhetsmargin. Mer omfattende data om bruksfasen og slutten av livssyklusen ("cradle-to-grave") er ennå ikke tilgjengelig.
Siden utslippene i bruksfasen primært kommer fra en blanding av strømkilder hos våre kunder, har ikke Jungheinrich noen innflytelse på dette. For å beregne utslippene i bruksfasen kan kunden få en CO₂e-verdi per kWh forbrukt strøm fra sin strømleverandør og beregne CO₂e-fotavtrykket for bruksfasen basert på dette.
Dataene fra slutten av livssyklusen blir utarbeidet i disse dager.
"Hvis det ikke er mulig å unngå enkelte CO₂e-intensive aktiviteter, gir frivillig kompensasjon av drivhusgasser muligheten til å motvirke eventuelle utslipp som har oppstått. Enkeltpersoner, selskaper eller organisasjoner kompenserer derfor for sine gjenværende utslipp ved å gi et individuelt, frivillig bidrag til klimabeskyttelse. For å oppnå dette finansierer bedriften, som står for aktivitet som forårsaker CO₂e-utslipp, visse tiltak som fører til at CO₂e-utslipp blir redusert andre steder. Slike tiltak kan for eksempel omfatte (med)finansiering av vindkraft- eller solenergianlegg."
Federal Environment Agency, German Emissions Trading Authority (DEHSt)
Statens forurensningstilsyn, Det tyske klimakvoteregisteret (DEHSt)
Mer informasjon om frivillig kompensasjon finner du her.
Kompensering av de gjenværende CO₂e-utslippene under produksjonen av POWERLiNE-truckene og transporten av dem til våre kunder blir utført i samsvar med de høyeste standardene. Jungheinrich har utviklet sin egen katalog med kriterier for dette formålet, som definerer kvalitetskravene for relevante prosjekter.
Den inneholder eksempelvis følgende krav:
Jungheinrich kompenserer aktivt for de gjenværende CO₂e-utslippene frem til levering til kunden gjennom frivillig kompensasjon i klimabeskyttelsesprosjekter. Konkret anskaffer vi såkalte CO₂e-sertifikater fra klimabeskyttelsesprosjekter, som vi trekker fra våre gjenværende utslipp.
For 2022 har vi for eksempel anskaffet karbonkompensasjoner fra tre klimabeskyttelsesprosjekter:
På den ene side foregår produksjonen vår hovedsakelig i Tyskland i samsvar med strenge og miljøvennlige forskrifter sammenlignet med andre land. På den annen side bruker de fleste av våre fabrikker grønn strøm som en sentral energikilde. Jungheinrich produserer også sin egen elektrisitet gjennom fotovoltaiske systemer.
Våre produksjonsanlegg reduserer kontinuerlig sitt energiforbruk og dermed også utslippene. Jungheinrich jobber kontinuerlig med å finne ytterligere innsparingsmuligheter. For eksempel blir følgende tiltak iverksatt:
Jungheinrich kompenserer for alle gjenværende utslipp ved å investere målrettet i prosjekter som beskytter klimaet. Denne investeringen legger grunnlaget for at våre kunder skal ha et CO₂e-nøytralt fotavtrykk frem til POWERLiNE-truckene blir levert hos dem.
De påløpte utslippene fra Jungheinrich sine servicetjenester beregnes for det aktuelle landet og det aktuelle året. Utslippene er allokert til kategoriene drivstofforbruk, transport av reservedeler, motorvogner og dekk, jern og verktøy, flyreiser og emballasje. Dette tar blant annet hensyn til kundebesøk samt produksjon og utstyr av servicebilene.
Avgrensning: Siden produktet som blir undersøkt er en tjeneste, er det bare mulig å avgrense systemets grenser i begrenset grad. Det ble gjort visse antakelser for å beregne utslippene. Antakelsene som ble gjort er: (1) antakelse om faste utslippsfaktorer per enhet basert på vitenskapelige livssyklusanalyser (LCA-studier) (det ble ikke utført separate nye livssyklusanalyser for innkjøpte produkter, i stedet ble eksisterende litteratur og databaseverdier brukt for å vurdere de økologiske konsekvensene av produktene), og (2) antakelse om transportytelse i tonnkilometer basert på prognoser basert på postnummer (transport fra selskapet til destinasjonslandet ble vurdert. Avstanden ble beregnet basert på postnumrene til det aktuelle destinasjonslandet).
Avgrensning og allokering: Alle relevante inndata og utdata blir tatt i betraktning. Den allokasjonsbaserte tilnærmingen blir brukt som systemgrense for å bestemme utslippene som skyldes produksjonen av de respektive forbrukervarene og materialene i produksjonslandet. Denne systemmodellen deler flerproduktaktiviteter ved bruk av allokering basert på fysiske, økonomiske, masse- eller andre egenskaper. Biprodukter av avfallshåndteringsprosesser blir utelatt, samt eventuelle biprodukter som anses som gjenvinnbare (sammenlignet med EcoInvent 2019-06-03). Dermed blir bare utslipp som kan tilskrives det aktuelle produktet i balansen tatt med i betraktningen. Hvis det genereres biprodukter under produksjonen eller avfallshåndteringen av et produkt, blir ikke utslippene som kan tilskrives biproduktet tatt med i betraktningen.
Under produksjon:
I teknologi-/produktområdet:
Jungheinrich jobber kontinuerlig med å utvikle produkter og produksjon med målet om å redusere CO₂e-utslipp til et minimum. Samtidig er målet å bruke ressursene på en mest mulig miljøeffektiv måte og utvide den sirkulære økonomien ytterligere.
Følgende klimavennlige tiltak blir allerede iverksatt i landene som deltar:
Jungheinrich kompenserer for de gjenværende nåværende utslippene gjennom målrettede investeringer i klimabeskyttelsesprosjekter. I den første piloten ble det gitt støtte til et vannkraftprosjekt i India som bidrar til utvidelsen av fornybar energi. Det valgte prosjektet har direkte innvirkning på noen av FNs 17 bærekraftsmål og har eksempelvis en positiv effekt på kampen mot fattigdom og fremme av helse og trivsel.
Hvis enkelte CO₂e-intensive aktiviteter ikke kan unngås, gir frivillig kompensasjon av drivhusgasser muligheten til å motvirke eventuelle utslipp som har oppstått. Enkeltpersoner, selskaper eller organisasjoner kompenserer derfor for sine gjenværende utslipp ved å gi en individuell, frivillig bidrag til klimabeskyttelse. For å oppnå dette finansierer bedriften, som står for aktivitet som forårsaker CO₂e-utslipp, visse tiltak som fører til at CO₂e-utslipp blir redusert andre steder. Slike tiltak kan for eksempel omfatte (med)finansiering av vindkraft- eller solenergianlegg. Mer informasjon om frivillig kompensasjon finner du her.
Kompensasjonen av gjenværende CO₂e-utslipp hos kundeservice blir utført i samsvar med de høyeste standardene. Disse standardene er for øyeblikket:
Jungheinrich kompenserer aktivt for de gjenværende CO₂e-utslippene gjennom frivillig kompensasjon i klimabeskyttelsesprosjekter. Konkret kjøper vi såkalte CO₂e-sertifikater fra klimabeskyttelsesprosjekter, som vi trekker fra våre gjenværende utslipp. Som en del av vår CO₂e-nøytrale kundeservice har Jungheinrich for eksempel støttet ulike vannkraftprosjekter i India som fremmer utvidelsen av fornybar energi (2020, 2021).
Følgende klimavennlige tiltak blir iverksatt som en del av CO2e-nøytral kundeservice i de deltakende landene:
Jungheinrich kompenserer for de gjenværende utslippene ved å gjøre målrettede investeringer i klimabeskyttelsesprosjekter.
Det finnes flere forskjellige drivhusgasser som har en betydelig innvirkning på klimaet (inkludert CO₂, CH4, N₂O, FKW, PFC, SF6 og NF3). For å kunne sammenligne dem med hverandre, blir de indeksert som såkalte CO₂-ekvivalenter (CO₂e).
Nyhetsbrev
Meld deg på nå