Gjennom hele sin historie har selskapet forhandlet originalutstyr til produksjon av kjøretøy og tilhengere. Senere har utvalget også blitt utvidet med reservedeler til å bevare verdien på kjøretøyene.
Siden slutten av 1990-tallet har reservedelsbransjen spilt en stadig viktigere rolle. For å kunne sentralisere de ulike reservedelslagrene som tidligere lå spredt over hele Østerrike, var det behov for et nytt bygg. Ikke sjelden var riktig del på lager, men dessverre på feil plass. Derfor ble det bestemt å bygge et sentralisert distribusjonslager.
Et av hovedkravene til det nye lageret var at det skulle være i stand til å ta unna 75 til 80 % av alle deler som leveres i Østerrike. Rundt 5000 av delene i produktporteføljen til Fahrzeugbedarf Kotz står for 90 % av omsetningen. Likevel må deler i kategori B og C også være tilgjengelige på lageret. Derfor måtte lageret utformes slik at det kunne oppfylle disse kravene og andre spesielle krav de som leverer reservedeler til nyttekjøretøy, har.
Fahrzeugbedarf Kotz bestemte seg for å organisere og overvåke byggeprosjektet på egen hånd. Denne avgjørelsen gjorde dem i stand til å ha styring med hver minste detalj. For å ikke være nødt til å forholde seg til en bråte med ulike entreprenører så de seg om etter noen som kunne ta på seg oppgaven med å stå som totalleverandør. De landet på Jungheinrich. «Erfaringene vi har hatt med Jungheinrich, har vært ekstremt positive. Vi har fått hele pakka uten bekymringene», forklarer administrerende direktør Andreas Rappold hos Fahrzeugbedarf Kotz & Co. KG.
Ta kontakt med oss, vi hjelper deg gjerne!